Regulamin Organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska lek.med.Zbigniew Kurzyca
z dnia 02.05.2001r.
(aktualizacja z dnia 05.01.2024r.)
Na podstawie przepisów art. 23 i 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. 2011r., nr 112, poz. 654 ze zm.), ustala się regulamin organizacyjny w następującym brzmieniu:
I. Postanowienia ogólne.
§ 1.
Niniejszy regulamin określa wewnętrzną organizację Indywidualnej Specjalistycznej Praktyki Lekarskiej jako praktyki zawodowej lek. Zbigniewa Kurzycy
§ 2.
Praktyka zawodowa działa pod nazwą Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska lek.med.Zbigniew Kurzyca
II. Cele, zadania, rodzaj i zakres udzielanych świadczeń.
§ 3.
Celem praktyki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez wykonywanie działań służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
§ 4.
Zadaniem praktyki jest udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w dziedzinie alergologii oraz pediatrii, a w szczególności:
a/ diagnostyki alergologicznej, pediatrycznej i ogólnomedycznej
b/ leczenia chorób alergicznych oraz chorób wieku dziecięcego
c/ przeprowadzanie konsultacji specjalistycznych i wynikających z nich badań diagnostycznych.
d/ profilaktyką stanu zdrowia
e/ wydawanie opinii i orzeczeń lekarskich
§ 5.
Udzielanie świadczeń odbywa się w pomieszczeniach praktyki oraz w miejscu pobytu pacjenta.
Na terenie praktyki prowadzony jest monitoring wizyjny pomieszczeń ogólnodostępnych, celem zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów
III. Organizacja procesu udzielania świadczeń.
§ 6.
1. Działalnością praktyki zarządza i kieruje lekarz, który ją utworzył, tj. lek. Zbigniew Kurzyca
2. Lekarz, o którym mowa powyżej jest odpowiedzialny za prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami funkcjonowanie praktyki, a także reprezentuje ją na zewnątrz.
3. Pacjenci są rejestrowani za pomocą systemów teleinformatycznych (telefonicznie bądź poprzez platformę internetową) i przyjmowani w ustalonym podczas rejestracji terminie.
4. Przed pierwszą wizytą pacjent winien udostępnić dokument tożsamości, celem założenia dokumentacji indywidualnej pacjenta.
5. W przypadku korzystania ze świadczeń refundowanych podczas każdorazowej wizyty pacjent powinien umożliwić weryfikację uprawnień do tych świadczeń w systemach teleinformatycznych właściwych organów
6. Dopuszcza się możliwość udzielania świadczeń medycznych z wykorzystaniem telemedycyny – m.in. poprzez telewizyty.
IV. Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej.
§ 7.
1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
– do wglądu w siedzibie praktyki zawodowej,
– poprzez sporządzenie jej kopii w postaci plików pdf z podpisem zaufanym lub kwalifikowanym i przeniesienia na nośniki pamięci zewnętrznej lub przesłanie na wskazany adres e-mail.
Udostępnienie dokumentacji medycznej po raz pierwszy w żądanym zakresie jest bezpłatne
2. Na podstawie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2009r., nr 52, poz. 417 ze zm.) ustala się następujące opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej:
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
Wyciąg, odpis lub kopia na dostarczonym elektronicznym nośniku (za całość)
0,002 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia*
6,83zł
* przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”
3. Opłaty, o której mowa w ust. 1, nie pobiera się w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
4. Wskazana opłata nie obejmuje kosztów ewentualnej przesyłki, ani innych kosztów związanych z żądanym przez osobę uprawnioną sposobem wydania kserokopii, odpisów i wyciągów.
V. Opłaty za udzielanie świadczeń niefinansowanych ze środków publicznych.
§ 8.
1. Ustala się następujące opłaty za udzielanie świadczeń zdrowotnych niefinansowanych ze środków publicznych:
– porada lekarska w trybie pilnym – 230 zł
– porada lekarska – 200 zł
– konsultacja online – 180 zł
– wydanie zaświadczenia/opinii o stanie zdrowia – 60 zł
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy: – ustawy o działalności z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011r., nr 112, poz. 654 ze zm.),
– ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2009r., nr 52, poz. 417 ze zm.)
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, tj. 02.05.2001r.
Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska lek.med.Zbigniew Kurzyca
z dnia 02.05.2001r.
(aktualizacja z dnia 05.01.2024r.)
Na podstawie przepisów art. 23 i 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. 2011r., nr 112, poz. 654 ze zm.), ustala się regulamin organizacyjny w następującym brzmieniu:
I. Postanowienia ogólne.
§ 1.
Niniejszy regulamin określa wewnętrzną organizację Indywidualnej Specjalistycznej Praktyki Lekarskiej jako praktyki zawodowej lek. Zbigniewa Kurzycy
§ 2.
Praktyka zawodowa działa pod nazwą Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska lek.med.Zbigniew Kurzyca
II. Cele, zadania, rodzaj i zakres udzielanych świadczeń.
§ 3.
Celem praktyki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez wykonywanie działań służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
§ 4.
Zadaniem praktyki jest udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w dziedzinie alergologii oraz pediatrii, a w szczególności:
a/ diagnostyki alergologicznej, pediatrycznej i ogólnomedycznej
b/ leczenia chorób alergicznych oraz chorób wieku dziecięcego
c/ przeprowadzanie konsultacji specjalistycznych i wynikających z nich badań diagnostycznych.
d/ profilaktyką stanu zdrowia
e/ wydawanie opinii i orzeczeń lekarskich
§ 5.
Udzielanie świadczeń odbywa się w pomieszczeniach praktyki oraz w miejscu pobytu pacjenta.
Na terenie praktyki prowadzony jest monitoring wizyjny pomieszczeń ogólnodostępnych, celem zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów
III. Organizacja procesu udzielania świadczeń.
§ 6.
1. Działalnością praktyki zarządza i kieruje lekarz, który ją utworzył, tj. lek. Zbigniew Kurzyca
2. Lekarz, o którym mowa powyżej jest odpowiedzialny za prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami funkcjonowanie praktyki, a także reprezentuje ją na zewnątrz.
3. Pacjenci są rejestrowani za pomocą systemów teleinformatycznych (telefonicznie bądź poprzez platformę internetową) i przyjmowani w ustalonym podczas rejestracji terminie.
4. Przed pierwszą wizytą pacjent winien udostępnić dokument tożsamości, celem założenia dokumentacji indywidualnej pacjenta.
5. W przypadku korzystania ze świadczeń refundowanych podczas każdorazowej wizyty pacjent powinien umożliwić weryfikację uprawnień do tych świadczeń w systemach teleinformatycznych właściwych organów
6. Dopuszcza się możliwość udzielania świadczeń medycznych z wykorzystaniem telemedycyny – m.in. poprzez telewizyty.
IV. Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej.
§ 7.
1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
– do wglądu w siedzibie praktyki zawodowej,
– poprzez sporządzenie jej kopii w postaci plików pdf z podpisem zaufanym lub kwalifikowanym i przeniesienia na nośniki pamięci zewnętrznej lub przesłanie na wskazany adres e-mail.
Udostępnienie dokumentacji medycznej po raz pierwszy w żądanym zakresie jest bezpłatne
2. Na podstawie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2009r., nr 52, poz. 417 ze zm.) ustala się następujące opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej:
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
Wyciąg, odpis lub kopia na dostarczonym elektronicznym nośniku (za całość)
0,002 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia*
6,83zł
* przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”
3. Opłaty, o której mowa w ust. 1, nie pobiera się w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
4. Wskazana opłata nie obejmuje kosztów ewentualnej przesyłki, ani innych kosztów związanych z żądanym przez osobę uprawnioną sposobem wydania kserokopii, odpisów i wyciągów.
V. Opłaty za udzielanie świadczeń niefinansowanych ze środków publicznych.
§ 8.
1. Ustala się następujące opłaty za udzielanie świadczeń zdrowotnych niefinansowanych ze środków publicznych:
– porada lekarska w trybie pilnym – 230 zł
– porada lekarska – 200 zł
– konsultacja online – 180 zł
– wydanie zaświadczenia/opinii o stanie zdrowia – 60 zł
2. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne finansowane przez NFZ, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością, zgodnie z cennikiem umieszczonym na stronie Praktyki www.poradnia-alergologiczna.pl.
VI. Postanowienia końcowe.
§ 9.1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy: – ustawy o działalności z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011r., nr 112, poz. 654 ze zm.),
– ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2009r., nr 52, poz. 417 ze zm.)
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, tj. 02.05.2001r.